Клуб Мицубиши България - Форум: Lancer IX 2003-2007 1.6 бензин мнения - Клуб Мицубиши България - Форум

Към съдържанието


  • (2 Страници)
  • +
  • 1
  • 2
  • Не можете да публикувате нова тема
  • Не можете да пишете в тази тема

Lancer IX 2003-2007 1.6 бензин мнения Оцени темата: -----

Публикувано 08 November 2011 - 21:12 (#1) Потребителя е офлайн   mitko_86 

  • Потребител
  • Група: Потребители
  • Мнения: 1
  • Регистр: 08-November 11
  • Град:Ruse

Здравейте колеги.

Интересувам се от описания от мен по-горе Лансър 9 генерация,1.6 бензин 98 коня - силни,слаби страни на тази генерация,на този двигател конкретно,ориентировъчни цени на основните части-масла,филитри,ремъци,ролки,части по окачването.Удачен избор ли е като цяло ?

Благодаря Ви много предварително за отделеното внимание и помощ.

Поздрави
0

Публикувано 18 November 2011 - 00:05 (#2) Потребителя е офлайн   tonino_g3 

  • Потребител
  • Група: Потребител
  • Мнения: 1017
  • Регистр: 12-May 09
  • Пол:Мъж
  • Кара:Тойота
  • Град:Лондон

Здрасти, да ти кажа правилно си се насочил. Аз карам такъв lancer , но моят е 2.0 sport, много съм доволен, удобна, здрава,надеждна,евтина,икономична така бих я описал. Преди него карах 1.6 това което искаш ти, идеална кола, вътре е по широка от Audi a4, а всъщност е кола клас golf. За оригинални части някои цени са добри, други са.високи, ще си избираш, инак части много. Нямат някакви особенни проблеми конито да търсиш, гледай да е гледана кола, слушай за странни шумове от към скоростна кутия, двигателя да работи равномерно, и по окачването да не потропва . Основните правила при покупка на употребявана кола и късмет.

Този пост е редактиран от tonino_g3: 18 November 2011 - 00:08

:mitsu-smiley:
0

Публикувано 20 November 2011 - 22:13 (#3) Потребителя е офлайн   farkov 

  • Потребител
  • Група: Потребители
  • Мнения: 48
  • Регистр: 27-November 08
  • Пол:Мъж
  • Кара:Lancer Wagon 4G18

Привет!
Това по-долу е статия, която съм записал на компютъра си. За съжаление не мога да намеря източника (може би mobile.bg), за да ти пратя линк. Съдейки по моята кола информацията е достоверна :)

Mitsubishi Lancer (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО: +/-)

Последното поколение на Mitshubishi Lancer се продава доста добре в България. Смръщеният японец обаче е по-скоро изключение от правилото, което в миналото обричаше модела на незаслужено слаб интерес от страна на купувачите. По родните пътища рядко може да бъде забелязан представител на предишната генерация, произвеждана от 2003 до 2007 г. Липсата на внимание от страна на купувачите няма логично обяснение, тъй като в технически план предишният Lancer не отстъпва с кой зная какво на сегашния. Вина може да се хвърли единствено върху недотам впечатляващия дизайн, но що се отнася до надеждността и качеството на автомобила, слабото търсене категорично няма обосновка.

Седмият поред Lancer се произвежда изцяло в Япония от 2000 г. Моделът обаче дебютира в чужбина чак три години по-късно. Произходът на колата си казва думата. Сглобката и качеството на изработкатa са безупречни, а

каросериите

- седан или комби, са подготвени отлично против корозия. Mitsubishi неслучайно дава 12-годишна гаранция срещу ръжда. Единственото слабо място на купето е бравата на багажника в колите, произведени преди модернизацията от 2006-а. Понякога заяжда заради попаднала вътре вода. Любопитна подробност от биографията на модела са продажбите на версията комби, които - особено във вариант с двулитров мотор - съперничат на седана.

Съвсем в духа на традициите интериорът на Lancer не блести с никакви стилистични изхвърляния. Отговаря напълно на стандартите за семеен автомобил и макар някои материали да изглеждат малко евтино, износване практически не се забелязва. Както и при купето, сглобката в

салона

издава качествена японска работа. Оборудването също не оставя поводи за критика. Зависи от пазара, за който е бил предназначен автомобилът, но по правило включва пълен електрически пакет, климатик, ABS, еърбегове и т.н. В България напоследък попадат и американски версии на Lancer, които за екипирани повече от щедро. Обикновено се познават по светлия кожен салон, дървените декорации, мултимедийната система с течнокристален дисплей, люка и др. Външно се различават от европейските модификации по формата на броните и някои детайли на каросерията. Оборудвани са с 1.8-литров бензинов двигател с мощност 122/140 к.с. и автоматична предавателна кутия.


Официално за Стария континент Lancer се екипира с три бензинови

мотора

с обем 1.3, 1.6 и 2.0 литра (82, 98 и 135 к.с. съответно). Базовият агрегат е познат от Space Star, слабичък е за Lancer и се среща доста рядко. Най-масово разпространен е средният вариант с 1 600 см3, който се отличава с изненадваща за кубатурата си еластичност. Не предявява особени претенции към качеството на бензина, макар че използването на гориво със съмнителен произход съкращава живота на свещите и се отразява на работата на празен ход. Разполага с ресурс от поне 300 000 км, дори да не е гледан съвсем по правилата.

Завидна динамика на Lancer осигурява двулитровият мотор, чиято турбоверсия е проверена по рали трасетата от няколко поколения Evolution. Същият агрегат се монтира на Outlander и Galant. Една от малкото неизправности, които го засягат понякога, е неравномерната работа на празен ход. Проблемът се решава с пълна промивка на блока на дроселовите клапи. Иначе е в състояние да навърти по половин милион километра без каквито и да било оплаквания.

Висока оценка заслужава и 1.8-литровият двигател, който не се доставя в Европа. Конструкцията му е аналогична с 1.6- и 2.0-литровите машини, но в много мразовито време съществува риск от изгаряне на стартера.

За разлика от тежката артилерия Evolution, обикновеният Lancer се произвежда само с предно предаване. Преобладаващата част от продажбите принадлежи на механичните

трансмисии

с пет предавки, но се срещат и доста коли с адаптивен четиристепенен автоматик. "Ръчната" скоростна кутия на 2.0-литровите модификации е аналогична на монтираната в Outlander и има конструктивни сходства с тази на Evo. Заради високия въртящ момент и темперамента на някои водачи понякога се износват синхронизаторите и феродовият диск. Автоматикът дефектира изкючително рядко. И двата типа трансмисии се нуждаят от смяна на маслото на всеки 40 000 км. Автоматичната предавателна кутия на някои американски екземпляри с 1.8-литров двигател може да се окаже вариатор, с чийто ремонт в България не би се наел всеки.

Едно от много достойнства на Lancer е

ходовата част

Поглъща охотно неравностите и радва с плавна и комфортна возия. В същото време настройките гарантират на колата добра управляемост и устойчивост. Крен се появява чак при много високи скорости. Двулитровите модификации имат по-твърдо окачване и по-малък клиренс. Компонентите отзад са усилени и се използват също при Outlander. Отначало Mitsubishi монтира плаващи гумено-метални втулки в задното окачване, които скърцат и се разбиват от корозията, предизвиквайки луфт. През 2005 г. японците ги заменят с обикновени. Останалите втулки служат приблизително колкото гаранционния срок на автомобила. Смяна на ябълковидни съединения обикновено се налага след около 80 000 км. Лагерите на главините издържат поне 100 000 км. Предните амортисьори се смятат за безпроблемни, но задните започват да тропат с времето заради износени горни опорни лагери.

Кормилната уредба

на двулитровите Lancer-и не се различава от тази в Outlander. Рейката няма слаби места. Шарнирите на трапеца също са достатъчно здрави и издържат на българските пътища. По-индиректната рейка на 1.6-литровите версии (3.2 срещу 2.8 оборота) обаче не е така сполучлива. В колите, произведени до 2006 г., понякога трака при преминаване на неравности в завой. Кормилните щанги на тези коли също са по-податливи на износване и накрайниците им обикновено се нуждаят от замяна след 70-80 000 км. Задвижващите ремъци на усилителя на волана и другите периферни възли трябва да се сменят заедно с ангренажните на всеки 100 000 км, а работната течност на хидравликата - на 80 000.

Инвестиции в

спирачките

грозят само амбициозните водачи на двулитрови модификации. Състезателите сменят накладки по-често от 60 000 км, а след три чифта - и дискове. Понякога възниква тропащ звук от апаратите, с който във фирмените сервизи се справят безпроблемно.

Седмото поколение на Mitsubishi Lancer определено заслужава внимание от страна на купувачи, които ценят комфорта и надеждността. Дори и най-старите екземпляри на вторичния пазар на възраст шест години все още разполагат с немалък запас от ресурс, а цените са повече от приемливи за толкова качествен автомобил.

Този пост е редактиран от farkov: 20 November 2011 - 22:17

0

Публикувано 20 November 2011 - 22:59 (#4) Потребителя е офлайн   farkov 

  • Потребител
  • Група: Потребители
  • Мнения: 48
  • Регистр: 27-November 08
  • Пол:Мъж
  • Кара:Lancer Wagon 4G18

Ето и няколко цени на части/консимативи за модел 1.6 (двигател 4G18):

Масло Castrol Magnatec 5W-40 C3 - цена: 25лв./литър (за този двигател ще ти трябват 3 литра)
Маслен филтър BOSCH - цена: 10 лв.
Въздушен филтър BOSCH - цена: 17 лв. (оригинален 98 лв.)
Поленов филтър ZAFFO - цена: 22 лв. (оригинален 55 лв.)
Ангренажен ремък Gates - цена: 125 лв. (оригинален 160 лв.)
Ремък алтернатор Gates - цена: 17 лв. (оригинален 72 лв.)
Ремък хидравлика Gates - цена: 20 лв. (оригинален 103 лв.)
Ролка SKF - цена: 63 лв. (оригинална 184 лв.)
Вътрешни накрайници окачване SIDEM - цена: 43 лв/бр.
Накладки предни TEXTAR - цена: 55 лв. (оригинални 210 лв.)
Накладки задни - оригинални 220 лв.

Ако имаш други въпроси - пиши.
0

Публикувано 14 September 2017 - 20:11 (#5) Потребителя е офлайн   Бойчо Гери 7 

  • Потребител
  • Група: Потребители
  • Мнения: 11
  • Регистр: 15-August 17
  • Град:София

Здравейте,колеги.Малко не е по темата,ама да не отварям нова.Интересува ме собственици на такава кола каква аларма сте слагали и има ли вариант да се направи алармата да се управлява от оригиналното дистанционно.Питах на няколко места и ми казаха,че по кан,но струвало скъпо и нямало да стане,защото колата е стара 2004 година.Имам само фабрично работещо централно заключване,но не и аларма.И още един смешен въпрос,часовника има ли 24 часова зона,защото не можах да го настроя и си мисля,че е само 12 часова зона.Това е за сега.Благодаря предварително.
0

Публикувано 15 September 2017 - 00:57 (#6) Потребителя е офлайн   tonino_g3 

  • Потребител
  • Група: Потребител
  • Мнения: 1017
  • Регистр: 12-May 09
  • Пол:Мъж
  • Кара:Тойота
  • Град:Лондон

Здрасти,
Часовникът работи само в 12ч режим, няма опция за 24ч. За аларма немога да помогна, щом централно има може и без аларма според мен, някой друг колега пък може и даде идея.
Поздрави
:mitsu-smiley:
0

Публикувано 15 September 2017 - 18:20 (#7) Потребителя е офлайн   kesten 

  • ЧЛЕН НА КЛУБА
  • Група: Член на клуба
  • Мнения: 664
  • Регистр: 30-September 10
  • Пол:Мъж
  • Кара:Mitsubishi LANCER 2008
  • Град:София

Следващото поколение имат вградена аларма. Не зная някой да я ползва. Първо, защото не е активирана фабрично и не са много собствениците, които знаят за съществуването й. Второ, външната може би предлага повече възможности. За деветката не съм наясно. Порови се в чуждоезичните форуми, ще научиш повече, отколкото тук.
PS. По всяка вероятност няма.

Този пост е редактиран от kesten: 15 September 2017 - 18:27

0

Публикувано 16 September 2017 - 09:44 (#8) Потребителят е онлайн   Threatmore 

  • Потребители
  • Група: Потребител
  • Мнения: 373
  • Регистр: 09-July 07
  • Пол:Мъж
  • Кара:Mitsubishi Carisma EXE 1.8 GDI
  • Град:Варна

Здравей, колега, часовника няма 24ч режим. Относно алармата не знам, защо държиш на оригиналното дистанционно при положение, че има стотици вариянти на допълнителна аларма с дистанционно по избор. Хубавото при нея е, че можеш да си монтираш модули за управление, като имобилайзер, автоматично затваряне на прозорци или шибидах, вкл./изкл. осветление и т.н. Успех.
:mitsu-smiley:
:mitsu-smiley: AP :mitsu-smiley:
WAKE UP AND DRIVE
Публикувано изображение
0

Публикувано 16 September 2017 - 20:25 (#9) Потребителя е офлайн   Бойчо Гери 7 

  • Потребител
  • Група: Потребители
  • Мнения: 11
  • Регистр: 15-August 17
  • Град:София

Благодаря за бързите отговори,колеги.Ами просто ми се ще да си ползвам оригиналното дистанционно това е.Иначе четох в чужди форуми и хората казват,че няма фабрична аларма.Така че най-вероятно ще си права аз някаква самоделна система.Благодаря още веднъж.Поздрави.
0

Публикувано 16 September 2017 - 20:27 (#10) Потребителя е офлайн   Бойчо Гери 7 

  • Потребител
  • Група: Потребители
  • Мнения: 11
  • Регистр: 15-August 17
  • Град:София

А за часовника не е такъв проблем,че няма 24 часова зона,на слънце по трудно се вижда иначе всичко друго в купето ми харесва как са го направили японците.
0

Публикувано 26 December 2017 - 23:57 (#11) Потребителя е офлайн   Ivan N. Nikolov 

  • Потребител
  • Група: Потребители
  • Мнения: 4
  • Регистр: 26-December 17
  • Град:Бургас

Здравейте. Наближава време да сменям колата и съм се загледал по Lancer IX 1,6 комби, но информацията (дори и тук) е много малко. По руските форуми и клипове в youtube масово твърдят, че след 130 000 - 150 000 км започват да горят масло. Интересува ме дали е реален проблем или е папагалско повтаряне на нещо чуто/прочетено от някъде, както с тубото на 1,6 HDI / TDCI. Един от най-масовите двигатели при Форд и Пежо, но не съм видял пред сервизите опашки от тези марки, за да сменят турбо.
0

Публикувано 27 December 2017 - 04:08 (#12) Потребителя е офлайн   Shamy 

  • Потребител
  • Група: Потребител
  • Мнения: 86
  • Регистр: 31-July 07
  • Пол:Мъж
  • Кара:Polo
  • Град:от село

Пет години карах точно такъв лансер.Не гореше масло,а двигателят не се чуваше на празен ход.Още съжалявам,че го продадох...
0

Публикувано 27 December 2017 - 11:11 (#13) Потребителя е офлайн   lancer2006 

  • Потребител
  • Група: Потребител
  • Мнения: 125
  • Регистр: 11-August 09
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia

Аз го карах 137 хил км от чисто нов...
Последната година започна да подхарчва по малко масълце и го продадох..
Моят беше седан 2006та година.
Задаваш конкретен въпрос,но аз ще се отклоня малко и ще ти кажа,че на това купе,този мотор просто е безнадеждно слаб и харчещ...
Бих се загледал по 2.0
0

Публикувано 27 December 2017 - 13:00 (#14) Потребителя е офлайн   Ivan N. Nikolov 

  • Потребител
  • Група: Потребители
  • Мнения: 4
  • Регистр: 26-December 17
  • Град:Бургас

Благодаря за отговорите и за съвета!
Големият двигател гори доста, а на мен не ми се иска да слагам ГИ.
0

Публикувано 27 December 2017 - 19:34 (#15) Потребителя е офлайн   lancer2006 

  • Потребител
  • Група: Потребител
  • Мнения: 125
  • Регистр: 11-August 09
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia

За градско каране , разликата няма да е много голяма ... Колата си харчеше твърдо 10
Казвам го , защото си е мъка да караш слаб автомобил, не ,че 2.0 е кой знае какво, но пак има повече живот в него, а е и доказано по-здрав и надежден .
Купих си чисто нова кола след лансъра , бензин с турбо , върви три пъти повече и харчи по-малко и просто се запитах, как е възможно да съм карал толкова харчещ и не вървящ автомобил. Извинявам се за оффтопика, просто тествай и по-големия двигател, още повече,че търсиш комби( което си е доста по-тежко). Дори и да не си състезател, винаги можеш да караш бавно , ама бавната кола бързо -НЕ!
Каквото и да избереш , моделите са читави, гледай за ръжди..
0

Публикувано 29 December 2017 - 17:14 (#16) Потребителя е офлайн   tonino_g3 

  • Потребител
  • Група: Потребител
  • Мнения: 1017
  • Регистр: 12-May 09
  • Пол:Мъж
  • Кара:Тойота
  • Град:Лондон

1.6 4g18 изобщо не е лош мотор, според мен е добра комбинация с това купе и като разход и вървене е повече от задоволяващо. Искаш да върви повече просто натискай газста повече и сменяй предавките след 5500 оборота, ще видиш, че не чак толкова зле и бързо се достигат тези цифри, само че шуми и бръмчи много. Съгласен съм, Не е бърза кола, но всяка друга кола в този клас със същата големина двигател и без ТУРБО би вървяла точно толкова. Разходът много зависи от начина на каране и техническото състоянието на автомобила като цяло. Разход на масло да, и моята гори някъде около 1литър на 10000 км , но колко коли не горят изобщо масло, много малко , особено стари коли над 10г възраст. Разход на бензин от 10 литра за 1.6 двигател изобщо не е нормално., моята я карам всеки ден по 200-300 км 6 дена в седмицата, и средно ми харчи 6.5л/100км сега зимата качва до към 7.4/100 , но двигателят работи по 2-3 часа на място. Ако сравня Лансер 1.6 от 2007 ма с последните бензинови които карах Опел Корса 1.2т и Мокка 1.4т от 2016 ами Опелите вървяха малко повече , но и гореха повече, така , че ако търсим баланс между разход и перформънс лансера е победител, а и да не забравяме , че в дългосрочен план колите с турбо могат да струват повече пари като обслужване и ремонти.

Този пост е редактиран от tonino_g3: 29 December 2017 - 17:20

:mitsu-smiley:
0

Публикувано 29 December 2017 - 19:36 (#17) Потребителя е офлайн   lancer2006 

  • Потребител
  • Група: Потребител
  • Мнения: 125
  • Регистр: 11-August 09
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia

Лансера е пълен мъртвец , какви динамики, обороти , какви 5 лева.. 10 харчи в София при нормален , по-скоро интензивен трафик. Извънградско можеш и до 5.5-6 го свалиш с повече търпение.. Ама дойде ли някое баирче, але пък да се наложи да изпреварваш на такова,колата бучи , ама не върви.. Ако трябва да сравняваме бензиново турбо (съвременно ) с атмосферка, турбото върви хиляди пъти повече , харчи по-малко и е много по-приятно за шофиране ... Не трябва да си кривим душата . Карал съм лансера 9 години ,знаех му "кътните зъби", както се вика .
Прекрасен автомобил за скорости до 120-130, след това е мъка!
Плюсовете на автомобила е ,че е сравнително просторен с нормален по обем багажник .. Няма много електроника и струва малко пари, поради напредналата си възраст, спорния външен вид и други фактори.
Така че, ако търсиш бавна , но надеждна кола която има сравнително приличен разход на гориво , да това е твоята кола.. Но въпреки всичко бих се загледал по 2.0 , има с една -две идеи повече живот и просто е с по-здрав и безгрижен мотор!
0

Публикувано 29 December 2017 - 23:34 (#18) Потребителя е офлайн   Ivan N. Nikolov 

  • Потребител
  • Група: Потребители
  • Мнения: 4
  • Регистр: 26-December 17
  • Град:Бургас

Аз не съм състезател. 130 км/ч ме устройват, но това с баирите - не. Сега съм с един Сценик, който също се озорва доста.
Вече не съм много сигурен дали това ще е колата. Ще обмисля и други варианти.
0

Публикувано 30 December 2017 - 01:07 (#19) Потребителя е офлайн   Shamy 

  • Потребител
  • Група: Потребител
  • Мнения: 86
  • Регистр: 31-July 07
  • Пол:Мъж
  • Кара:Polo
  • Град:от село

Не се плаши,на баирче включваш 3-та и си ти.Винаги се кефех как набира туй двигателче на трета.Проблема е в магистралното каране,след 120-130 км/ч става доста шумно в купето и изпреварванията стават бавно...Щом не си състезател няма да ти е проблем.И все пак има ситуации,в които се изисква повече мощност,за да се измъкнеш от тях,та дори и да не си състезател.Затова и колегата ти препоръчва 2,0 135к.с двигателя.

Този пост е редактиран от Shamy: 30 December 2017 - 01:09

0

Публикувано 30 December 2017 - 02:02 (#20) Потребителя е офлайн   Ivan N. Nikolov 

  • Потребител
  • Група: Потребители
  • Мнения: 4
  • Регистр: 26-December 17
  • Град:Бургас

Ще го имам предвид двойката.
0

Препоръчваме ви:

Сподели темата:


  • (2 Страници)
  • +
  • 1
  • 2
  • Не можете да публикувате нова тема
  • Не можете да пишете в тази тема

1 Потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни


Въведете вашето потребителско име и парола


Sign in options
  Още опции за Вход